Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

donderdag 27 maart 2014

Laatste bookpage

Deze maand mocht ik de laatste bookpage maken voor Hannie.
Zij had als onderwerp art noveau. Daar is natuurlijk heel veel over te vinden. Affiesjes, mode, architectuur, boekbanden,etc.


Op internet vond ik een tekening met een klaproos en die vond ik heel mooi. Deze heb ik voor Hannie verwerkt tot een bookpage.


De ondergrond van de bookpage is een zijden sjaal uit Tibet, die ik daar gekregen heb bij aankomst in het hotel in Lhasa. De sjaal was wit, ik heb hem voor dit onderwerp licht-goudgeel geverfd. In het zijden weefwerk zit een prachtig art-nouveau-achtig motief.
Al werkend bleek de stof heel kwetsbaar. Voor het machinale borduurwerk heb ik er een organza overheen gedaan. De tekening met behulp van aquavlies overgebracht , met toevoeging van  stukjes stof. Gedeeltelijk de organza weggebrand.

Er bleef ruimte op de bookpage voor een monogram. Dat is ook heel erg van die tijd. Dus in de vrije ruimte een H en een B geborduurd.

De achterkant is heel eenvoudig een combinatie van een zijden lap en een batiklap. In echte batikstoffen zitten motieven die ook erg art-nouveau zij.


Ondertussen is de bookpage bij Hannie aangekomen.

Ik verwacht een van deze dagen mijn laatste bookpage, dan kan ik daarna de 7 pages gaan samenvoegen tot een boekje

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

En mooi is ie!! Zonet heb ik hem ook op mijn blog gezet. Het was weer een prachtige ruil. Een fraai sluitstuk van de rij!

Nienke zei

Wow wat een mooi kunstwerkje, met recht ART nouveau

Jo Huijsman zei

Prachtig!

Zoeken in deze blog