Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

zondag 17 mei 2015

Het feestje in Leiden is over...

Heerlijke dagen gehad in Leiden. Veel mensen gezien en gesproken af en toe was ik wat schor van het vele praten.

Ondergedompeld zijn in textiel van alle soorten. De Pieterskerk was natuurlijk de plaats waar alle textielverenigingen te vinden waren.Hier hingen ook alle 54 inzendingen van de internationale wedstrijd "Water en Land"
De winnaar is Eb’, Marie-José Kraaij, Nederland. Hier kun je lezen waarom de jury deze keuze gemaakt heeft.


De tipi van het Quiltersgilde, de mieren van Merkwaardig, de benen van de vrouwen van nu, de druppels van de Weefkring,
Daarnaast had iedere groep ook nog een eigen tentoonstelling mogen inrichten.
Het Quiltersgilde hing er met 25 quilts. Met verschillende soorten quilts.
 "Waarom zoveel artquilts ?' vroeg iemand; het was een open inschrijving voor alle soorten quilters. Artquilters maken sneller iets voor een thema, sturen misschien makkelijker hun quilt in voor de tentoonstelling. Er hingen prachtige werken tussen, waar een mens met plezier naar kijkt.

Selfcantus was er met de jurk, waar ter plekke de geborduurde puzzelstukjes opgenaaid werden. Op deze foto zie je een van mijn 2 stukjes. Het eerste stukje (verschillende kleuren geel met kleine oranje sterretjes) is van mij. Het andere stukje bestond uit groene blaadjes.
Er komen meer dan 500 stukjes op deze paarse jurk.

Heel erg mooi vond ik de tentoonstelling over de kimono's in het Sieboldhuis. Prachtige zijden gewaden, prachtig gequilt. Dat je zo iets moois kunt maken......





Op woensdag heb ik de workshop"etsen in fluweel"bij Harm Harms van Hawar gevolgd. Door een behandeling met devorezout haal je de pool van fluweel weg en blijft de achterkant zichtbaar.
Je krijgt dus verschil in hoogte en daardoor ook kleur. Daarbij hebben we verschillende technieken uitgeprobeerd; dit is gewoon met een penseel getekend. Er ligt nu een rood papiertje onder, zodat jullie kunnen zien wat er gebeurt. Mooi wordt het pas na het verven. De achterkant krijgt een andere kleur dan de witte bovenkant, het moet ook met 2 soorten verf behandeld worden.


Donderdag heb ik gedeeltelijk in de stand van het Quiltersgilde gestaan en ben ik 's middags naar het Sieboldhuis en naar het Volkenkundig museum geweest. Tussendoor allerlei kleine galerie's en musea bekeken. Vrijdag samen met Wim naar de Hortus , de Lakenhal en het Scheltemacomplex.
Mijn hoofd zit nog vol van alles wat ik gezien heb en mijn voeten voelen nog de vele oneffen straten en steegjes van Leiden. Wat een indrukken.

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het was zeker een geweldige manifestatie! Inderdaad de juiste keuze voor de 1ste prijs. Leuk om je nog even te ontmoeten! Ook wij hebben zoveel mogelijk gezien!

Jo Huijsman zei

Het was een groooooooot feest en inderdaad een aanslag op onze voetjes.

Nienke zei

Geweldig leuk erslag van hele leuke dagen. Ik neem me nu vast voor om een volgende keer een themaquilt in een traditionele techiek te ontwerpen, moet toch een extra uitdaging zijn!

رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Juan zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

Zoeken in deze blog